Jak přemýšlet nad udržitelností (nejen) reklamních předmětů?

Díky povinnému ESG reportingu se otázka udržitelnosti dostala do každodenní agendy většiny firem. Udržitelnost ale už dávno není jen o pozitivním dopadu na životní prostředí, má přesah do života celé společnosti – zajímají se o ni zákazníci, obchodní partneři i zaměstnanci. Jak nahlížet na používání (nejen) reklamních dárků z udržitelných materiálů a jak šetrnost k přírodě zapojit do firemních procesů spojených s tímto odvětvím?  

Věnujte udržitelné dárky, které neskončí v koši

Zatímco PET láhev člověk po vypití nápoje vyhodí do popelnice, kvalitní láhev z recyklovaného plastu nebo skla mu bude sloužit několik let. A až jednoho dne doslouží, půjde ji (v ideálním scénáři) znovu recyklovat. Obyčejnou láhev od té udržitelné na první pohled nepoznáte, ale rozdíly v používání a dopadu na životní prostředí jsou obrovské. Stejně tak můžete darovat i znovupoužitelné brčko z ekologického materiálu, jehož používáním obdarovaný nahradí v dnešní době nepopulárníplastová brčka, a dárek má tak hned zajímavější příběh.

Podobně to funguje také s dalšími užitečnými předměty z udržitelných materiálů – například s textilem, hygienickými potřebami nebo elektronikou. 

Pokud zákazníkům či zaměstnancům věnujete kvalitní udržitelné dárky, které opravdu využijí, zvýšíte šanci, že tyto předměty za pár dní neskončí v koši. Díky opakovanému používání navíc můžete objednat méně reklamních předmětů.

bannery insta fb 78
Hlavní otázkou by měla být využitelnost předmětu.

Po udržitelných dárcích touží zákazníci i zaměstnanci

Většina mileniálů i dalších lidí v produktivním věku v průzkumech uvádí, že pro ně udržitelnost hraje při nakupování klíčovou roli. V České republice může společenská odpovědnost firem ovlivnit jejich nákupní rohodování více než 50% obyvatel (Zdroj: Ipsos 2019). To znamená jediné: stále více vašich zákazníků, obchodní partnerů i zaměstnanců považuje ekologické smýšlení za samozřejmost. A tomu je potřeba se přizpůsobit. Jděte trendu naproti a potěšte obdarované reklamním dárkem, z jehož používání nebudou mít špatné svědomí. 

To, že se i na agendu merche díváte z kompletně udržitelného hlediska, poté zároveň můžete zahrnout jako kapitolu do celofiremní ESG strategie.

Image by lifeforstock on Freepik
Udržitelné dárky stále získávají na oblibě.

Dejte nepotřebným předmětům druhou šanci

Rozhodli jste se objednat udržitelné věci, ale na skladě máte ještě stovky či tisíce původních dárků ve firemních barvách, které už neuplatníte? Nemusí skončit v koši – pošlete je na tzv. upcyklaci a dejte jim šanci na nový život. 

Zjednodušeně řečeno jde o přeměnu nepotřebných předmětů na nové produkty. Takto lze například z lanyardů (klíčenek na krk) vyrobit ucha tašek. V Intelsolu pro vás rádi pro vás upcyklaci předmětů zajistíme.

Pokud ve firmě žádné přebytečné předměty nemáte, můžete dát starým věcem nový život jednoduše tak, že si několik upcyklovaných produktů pořídíte. Například pouzdro na platební karty z recyklované autoplachty nebo stavebnice z již jednou použitých dílků LEGO®

Chytře znovu použít se dá i obal od reklamního předmětu.
Chytře znovu použít se dá i obal od reklamního předmětu.

Materiálů šetrných k přírodě je spousta

Když zvažujete ekologické reklamní předměty, nemusíte se omezovat jen na nejznámější udržitelné materiály, jako je recyklovaný papír nebo recyklovaný plast. 

Udržitelné předměty si můžete nechat vyrobit také z recyklované bavlny, recyklované kávové sedliny nebo bambusu.

Více si přečtěte zde: 7 udržitelných materiálů, ze kterých si nechat vyrobit dárkové předměty

Kolekce lahví Avira ze 100% recyklovaných materiálů.
Kolekce lahví Avira ze 100% recyklovaných materiálů.

Podpořte lokální podniky nebo chráněné dílny

Protože jsou udržitelné materiály oblíbené, bodují po celém světě značky, které je ve svých produktech a firemních strategiích využívají. Lépe budovat vaši značku vám mohou pomoci i udržitelné reklamní dárky. Jde o jednoduchý, ale účinný způsob, jak dát široké veřejnosti najevo, že vám záleží na lidech i na životním prostředí.

Kromě upcyclingu, používání ekologických materiálů a darování znovupooužitelných předmětů jsou zde i další způsoby, jak ukázat, že udržitelnost patří mezi priority vaší firmy. Při výběru předmětů se můžete zaměřit na jejich lokální původ a způsob výroby a podpořit tak lokálních podniky nebo chráněné dílny, které vyrábí kvalitní a udržitelné produkty. 

Pokud byste takové předměty do svého merche chtěli zařadit, stačí nám napsat a vybereme pro vás ty pravé.

close up hands making leaf
Výběr předmětů od chráněných dílen a lokálních podniků je také způsobem, jak podpořit udržitelnost.

Potřebujete poradit s výběrem ekologických dárků, pomoci s upcyklací nebo vyřešit cokoliv dalšího ohledně reklamních a dárkových předmětů? Napište nám na obchod@intelsol.cz a navrhneme vám řešení na míru.

Zaujal vás článek? Pošlete ho do světa!

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print