„Když jsme jeli autem do Brna, kolega nadšeně hovořil o stavebnici, z LEGO® dílků“ popisuje Dita Punčochářová, manažerka prodejní sítě SIAD, jak začala spolupráce s Intelsolem. V rozhovoru se také zamýšlí nad výhodami interního e-shopu a vysvětluje, jak ve firmě řeší objednávku vánočních dárků pro zákazníky a partnery.
Můžete prosím krátce popsat, čím se vaše firma zabývá? A co konkrétně v ní máte na starost vy?
Společnost SIAD je italská plynárenská společnost. Prodáváme průmyslové, potravinářské, medicinální a speciální plyny prostřednictvím rozsáhlé prodejní sítě po celé ČR.
Já pracuji na pozici Manažer prodejní sítě, takže se starám o 56 prodejních míst, především po stránce marketingu a softwarové podpory. Jsem ráda, že nemusím sedět 8 hodin v kanceláři. Cestuji a komunikuji s různými typy lidí a každý pracovní den vypadá trochu jinak.

Minulý rok jsme s vámi řešili objednávku vánočních dárků pro klienty. Prozradíte, proč jste si pro tuto spolupráci vybrali právě Intelsol?
Začalo to debatou s mým kolegou a marketingovým ředitelem Iordanisem. Když jsme jeli autem do Brna, nadšeně mluvil o stavebnici z LEGO® dílků, která by mohla mít podobu SIAD cisterny s firemním logem. Ihned jsme koukli na internet a hledali, kdo a za jakých podmínek umí takové stavebnice vyrobit. A tak nám padl do oka Intelsol.
„Když jsme jeli autem do Brna, kolega nadšeně mluvil o LEGO stavebnici, která by mohla mít podobu SIAD cisterny s firemním logem.“
Nakonec jste ale vsadili na jiné dárky, že?
Ano, ze stavebnice z LEGO® dílků sešlo, ale i tak jsme se rozhodli pro spolupráci s Intelsolem. Váš kolega Daniel Russo nás dokázal přesvědčit, že umíte vše a zároveň se ke klientům chováte přátelsky, profesionálně a proaktivně. Na čem se dohodneme, to platí, takže nebyl důvod řešit vánoční dárky jinde. 😊



Nechali jste si u nás pod stromeček vyrobit například ponožky, piknikovou deku nebo svítilnu a spoustu dalších praktických dárků. Který z nich sklidil největší úspěch?
Kolegyně a klientky hodně ocenily piknikovou deku, ale i balíček medové kosmetiky a vonné svíčky. U mužů zabodovaly především nedobytné pivní bedýnky (degustační sada belgických piv), skládací lopata do auta a kvalitní batohy Thule.


Jak nad vánočními dárky pro klienty firmy SIAD přemýšlíte? Co je pro vás při výběru důležité?
Myslím, že vánoční dárek by neměl být jen o tom, že klientům alespoň něco dáme. Měl by je potěšit, být trochu originální a takový, aby ho, pokud možno nedostali od nikoho jiného.
„Kolegyně a klientky hodně ocenily piknikovou deku, ale i balíček medové kosmetiky a vonné svíčky.“
V rámci vánoční objednávky jsme SIADU postavili také interní e-shop na míru. Vaši obchodníci si v něm mohli na pár kliknutí vybrat a objednat potřebné dárky, například pro klienty. Jak vypadal proces zprovoznění e-shopu?
Nejprve jsme s vaším kolegou Danem předvybrali zhruba 50 produktů z nabídky Intelsolu, a to v různých cenových relacích. Každý z našich obchodníků a manažerů pak dostal přidělený rozpočet a přihlašovací údaje do interního e-shopu. Následně bylo na nich, které dárky zákazníkům a obchodním partnerům vyberou. Zboží jednoduše přidávali do nákupního košíku až do výše svého rozpočtu, dárky si nechávali doručovat na pobočky SIAD.
Za návrh, přípravu a realizaci e-shopu jsme Danovi opravdu vděční, nakonec jsme jej využili i pro Slovensko.

V čem je podle vás největší výhoda interního e-shopu?
Hlavní výhodu vidím v možnosti každého obchodníka a manažera vybrat dárky na míru zákazníkům a partnerům. Musím zmínit i úsporu času s objednáváním, rozdělováním a doručováním dárků. Ocenili jsme také ochotu Intelsolu nacenit a vyfakturovat objednávku pro Slovensko v eurech a doručit dárky do Žiliny.
Ano, interním e-shopem se klientům snažíme především ušetřit práci. Jak u vás objednávka dárků probíhala v minulosti, když jste e-shop neměli?
I v minulosti jsme se dárky snažili vybírat tak, aby byly praktické a trochu originální. Zvolili jsme zhruba 7 dárků a v podstatě každý obchodník a manažer dostal to stejné, pouze v jiných počtech. V e-shopu mají naopak možnost výběru podle svých představ. Zároveň mi kolegové dávají tipy a nápady, co do e-shopu zařadit.
„Hlavní výhodu interního e-shopu vidím v možnosti každého obchodníka a manažera vybrat dárky na míru zákazníkům a partnerům.“
Jak se těšíte na další firemní Vánoce a kdy se na ně začnete chystat?
Na Vánoce se ve firmě snažíme chystat s co největším předstihem, ale realita často bývá trochu jiná. 😊 Letos chceme mít do srpna vybrané dárky do interního e-shopu, aby je kolegové mohli už v září objednávat a ve druhé polovině listopadu, kdy si již s klienty sjednávají schůzky, měli dárky u sebe.



Důležitá otázka na závěr: jaký nejlepší vánoční dárek jste od dodavatelů nebo firemních partnerů dostala? A z druhého pohledu: obdaroval vás někdo něčím, co brzy skončilo v koši (nebo v šuplíčku)? 😊
Vážím si každého dárku, ale největší radost mi udělalo startovné na Jizerskou padesátku.
A jestli se mi někdo netrefil do vkusu? Koukám do šuplíčku… a nic tam nevidím. 😊 Osobně nemám moc ráda dárkové předměty jako odznáčky s logem firmy, plakety nebo těžítka.
Děkujeme Ditě i společnosti SIAD za skvělou spolupráci a těšíme se na její případné pokračování. Ať už půjde o reklamní dárky, tašky a obaly nebo třeba firemní textil.